I slutten av august kunne Gjesdalbuen melde at Geir Inge Fiskebekk slutter i rollen som markedsansvarlig i Ålgård FK.
Derfor er det heller ikke et sjokk at stillingen hans lyses ut. Men nå er det ikke bare markedsansvarlig rollen skal hete. Det søkes nemlig etter marked- og medieansvarlig i en og samme stilling.

Geir Inge slutter i Ålgård etter ni år: – Det er med tungt hjerte
«Da vår nåværende markedsleder har valgt å søke nye utfordringer så søker klubben nå etter ny markedsleder. Vår nye markedsleder vil også få medieansvaret i klubben. Stillingen er 50 %, med mulighet for utvidelse» skriver ÅFK i stillingsannonsen.
Daglig leder i klubben, Terje Tjetland, utdyper til Gjesdalbuen hvorfor de har lagt til medieansvarlig på jobbeskrivelsen.
– Vi ser at det er mer og mer aktuelt med sosiale medier og mener at det er viktig å styrke den delen. Dermed er vårt største ønske nå og få inn noen som behersker både markedsdelen samt sosiale medier, sier Tjetland.
Kanskje er det situasjoner som denne den nye SoMe-ansvarlige skal dokumentere?

Da Oddbjørn og Inge Stian skulle flytte målet gikk det fullstendig galt - nå tar videoen av på Facebook
Det er altså Fiskebekk som har hatt jobben de siste ni årene, men snart vil han få sin arvtaker i klubben. Arbeidsoppgavene blir da blant annet markedsføring av klubben, salg inn mot næringsliv og SoMe-ansvarlig.
Skal vi tro Tjetland er det allerede flere som har vist interesse for jobben der søknadsfristen går ut i slutten av september.
– Flere har vist interesse for jobben og vi har fått inn flere gode søkere allerede. Forhåpentligvis så kan vi få i boks en god ordning så fort som mulig, sier Tjetland.
Ålgård FK har i dag rundt 700 medlemmer og 4.5 årsverk i administrasjon og sport.
